דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד הפך לימוד אנגלית מתחביב לתחום לימוד מקצועי? 

מאת    [ 31/05/2010 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2084 פעמים ]

 

בעשורים האחרונים נדמה כי העולם פועל בקצב מהיר ביותר. המהפכה הטכנולוגית בעולם המודרני סימנה מהפכה תרבותית עולמית בתחומי הצרכנות, הבידור והעסקים. כניסת האינטרנט לזירה העולמית רק חיזקה את תהליך היטשטשות הגבולות הפיזיים והתרבותיים בין מדינות רבות  - ויצרה מעין כפר גלובלי, ובכפר הגלובלי אנגלית היא השפה הדומיננטית.

מכיוון שמעמדה של האנגלית התחזק בצורה דרמטית תחום לימוד האנגלית עבר שינוי והתאמה לדרישות בשוק ולרמה הנדרשת בעולם.

מיליוני אנשים ברחבי הכפר הגלובלי מבקשים להשתתף בקורסים וסדנאות ללימוד אנגלית. גם בישראל קיימת דרישה גבוהה ועשרות אלפי משתתפים לוקחים חלק בלימודי אנגלית מדי שנה. בניגוד לעבר כיום השוק מציע מגוון של מסגרות ללימוד אנגלית, ביניהם קורסים מקצועיים השמים דגש על שימוש פרקטי בשפה בהתאמה לעולם בו אנו חיים.

לימוד אנגלית בשיטות מסורתיות

בעבר חלק גדול מלימוד האנגלית התבצע מחוץ למסגרות הבית ספריות,  ונערך במתנ"סים ובמסגרות בלתי פורמאליות אחרות. מסגרות אלה בחרו לרוב בשיטות ללימוד אנגלית המזכירות במידה רבה את שיטות הלימוד בבתי הספר התיכוניים. שיטות מסורתיות ללימוד השפה האנגלית כללו לימוד בקבוצה גדולה כאשר המורה עומד מול קבוצה גדולה של תלמידים.

כמו כן הלימוד התרכז בלימוד אנגלית בסיסית שלא תמיד הייתה מחוברת למיומנויות פרקטיות בשפה.  כך תלמידים השקיעו זמן בלימוד אנגלית אך כשהם ניצבו בסיטואציות בהן נדרשו לבטא את עצמם לא היה להם מספיק ידע מעשי, ניסיון או ביטחון בשפה.

בשל התחזקות האנגלית בעולם ועלייה חדה במספר הדורשים לאנגלית, שיטות אלה הפכו לא רלבנטיות, כיוון שהן כשלו בעמידה מול הקריטריונים של רמת האנגלית הנדרשת בשוק הישראלי ובחו"ל.

תהליך התמקצעות בתחום לימוד אנגלית

מסיבות אלה החלו להופיע יותר ויותר מוסדות לימוד פרטיים המציעים הכשרה מקצועית בלימודי אנגלית. לימוד אנגלית במסגרות אלה נעשה באופן אינטנסיבי ולאחר פיתוח שיטות חדשות ויעילות יותר לרכישת שפה המתמקדות בהיבטים פרקטיים של שימוש בשפה בחיי היומיום ובסביבת העבודה המודרנית.

לימוד אנגלית בקורס מקצועי לאנגלית מתמקד בהקניית יכולת לדיבור אנגלית באופן שוטף על ידי תרגול סיטואציות מחיי היומיום בין מורה הדובר אנגלית כשפת אם לבין קבוצה של תלמידים. הלימוד נעשה בכיתות קטנות כדי לאפשר שיחה אינטראקטיבית ושיפור אינדיבידואלי בין תלמידים בכתה, השייכים פחות או יותר לאותה הרמה. רמת האנגלית אינה נחלקת באופן גס כבעבר למתחילים ומתקדמים. חלק מבתי הספר ללימוד אנגלית מציעים קורסים במגוון של רמות ביניים המאפשרות פיתוח הדרגתי של שליטה באנגלית ודיבור בביטחון.

 

כיום לימוד אנגלית בקורסים מקצועיים נעשה גם בהתאמה לעולם המודרני. תוכנות מחשב ומולטימדיה מאפשרות לתלמיד תרגול עצמי מול המחשב וחיזוק הביטחון שלו בשפה .

למידע נוסף: קורסים באנגלית למתחילים ולמתקדמים

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב